Fyra nyanser av språk

Nu är det ungefär en månad tills jag flyttar till Bryssel. Så jag tänker mig att det är dags att lära mig lite franska. Finns det någon internet(snabb)kurs man kan ta? Eller är det någon fransktalande ålänning som vill lära mig allt under jullovet?

Eller kanske jag ska önska mig en ordbok i julklapp, så att jag kan lära mig enstaka ord i alla fall? Sedan vore det väl inte helt fel om jag lärde mig flamländska och tyska också, så att jag kan göra mig förstådd i Belgien. Och så lite finska på det, så att jag kan tala med de finskspråkiga kollegorna på Finlands ständiga representation (där jag ju ska göra min praktik).

Så fyra språk på fyra veckor, det ska jag väl klara av?

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback