Livet efter julen

Julafton har passerat, men inte obemärkt. Jag njöt av hela den långa dagen, som bestod av umgänge med familjen och släkten, god mat och inte minst långt mycket mer julklappar än vad jag trodde var möjligt. Jag är otroligt glad och tacksam för att jag är så lyckligt lottad vad gäller allt här i livet!

Dagarna efter julafton har jag tillbringat i någon form av julkoma. Jag har sovit länge, ätit gott och mycket, sett på filmer, spelat tv-spel, spelat absurda mängder Wordfeud och umgåtts med nära och kära. De senaste dagarna har jag dessutom adderat några timmar studier varje dag. Något som verkligen behövs med tanke på den stundande tentan värd 19,5 högskolepoäng.

Idag har jag, hittills, läst 100 sidor processrätt (!) - något jag är mycket stolt över. Om jag fortsätter läsa så här flitigt och om jag dessutom börjar gå igenom gamla tentor så tror jag nog att min tenta ska gå vägen. Och när sedan tentan är avklarad så är det inte länge kvar tills jag sitter på ett flygplan mot Bryssel. 15 januari lämnar jag Norden för tre (fantastiska?) månader i Bryssel!

Nu ska jag återgå till kurslitteraturen, åtminstone 18 sidor till ska avverkas innan middagen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det blir roligt att följa vad du har för dig i Bryssel! Vad spännande :-)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback