Vad är rörelsemarginal?

Jag vaknade med ett ryck klockan 07.00 och min första tanke var "vad är rörelsemarginal?". Sedan tvingade jag mig att ligga kvar i sängen 20 minuter till, tills väckarklockan ringde. Om en timme ska jag skriva tenta i företagsekonomi och jag ber till högre makter att jag ska bli godkänd så att jag aldrig mer behöver syssla med dubbel bokföring, soliditet, emmissioner och obeskattade reserver. Och allting annat som vi förväntas lära oss i den här kursen. Varför vi som jurister ska läsa praktisk bokföring vet jag inte, det borde ju räcka med att vi lärde oss hur redovisning ser ut enligt lagen och andra rättskällor? Men vi får inte ens ha med oss lagboken på tentan (!), så jag tror knappast att tentan blir så juridisk som jag skulle önska.

Hur som helst, klockan 12 idag är företagsekonomin (förhoppningsvis) ett minne blott!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback