En spark i baken var vad som behövdes!

På radion sa de "imorgon kommer Alex Schulman på besök, precis som alla torsdagar". Då slog det mig. Herre gud, snart har ju hela veckan gått. Och ingenting har jag fått gjort (säger min hjärna, trots att ju fått en hel del gjort och det har ju faktiskt bara gått två (och en halv) dag av veckan). Så då fick jag fart. Läste 17 sidor om panträtt i en rasande fart, diskade all disk som fått bli stående ända sedan i måndags (usch, hatar att lämna disk så länge!), startade en tvättmaskin med handdukar och vek undan den rena och torra tvätten som hängt framme sedan i måndags. Nu har jag precis fått i mig lite lunch. Ska hälla upp en kopp kaffe, sminka mig och hänga upp handdukarna som snart snurrat klart i tvättmaskinen. Därefter är det skolan som gäller i två timmar - ännu mera panträtt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt med effektivitet! Har ni egen tvättmaskin i lägenheten förresten? Vilken lyx! :-)

Postat av: Julia Lindfors

Malin: Ja, vi har tvättmaskin i lägenheten. Det är så otroligt underbart! När jag tänker på hur lyckligt lottad jag är, så tänker jag nästan alltid på tvättmaskinen (bland en massa annat också, så klart). Det där med tvättstuga var aldrig min grej!

2011-02-02 @ 15:24:40
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback