Tankar om kläder, pengar och strosande

Alltså jag är rätt dålig på att bara strosa på stan och kolla i affärer. Det är bara om jag har ett konkret ärende som jag tycker att det är värt att åka in till city. Inte för att jag inte gillar shopping, jag älskar att shoppa, men för att jag är dålig på att ta mig tid till "onödiga" saker. Det här har ju gjort att jag emellanåt har rätt dålig koll på utbudet i affärerna - vilket jag tycker är synd, för jag har ändå ett rätt stort klädintresse.

Idag "råkade" jag surfa in på Monkis hemsida och hittade mycket fint. Då slog det mig hur bra det var när vi bodde i Sickla. För då hade jag nämligen ett stort köpkvarter att ta mig igenom innan jag kom fram till gymmet (där Monki var en av mina favoritaffärer). Det var toppen! Då hade jag ständig koll på utbudet, jag visste exakt vad som reades ut och jag kunde gå och fundera på ett köp länge innan jag bestämde mig. Eller så kunde jag spana in något på väg till gymmet, fundera på om jag ville lägga pengar på det medan jag svettades på löpbandet och sedan köpa saken/plagget på hemvägen.

Det var kanske därför jag upplevde att jag hade så väldigt lite pengar förra hösten/vintern, när vi fortfarande bodde i Sickla. Hm.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback