Lite LCHF-mattips!

Eftersom jag nu, igen, återgått till att köra lite mer strik LCHF-diet så gäller det att tänka till lite extra vid middagarna. Själva matlagningen är inte speciellt krävande, utan det är förarbetet som tar tid. Att komma på något smaskigt att äta. Det är en omställningsperiod nu, tills hjärnan har fattat att det är LCHF på gång. Så var det i alla fall förra gången jag startade, i början hade jag svårt att komma på rätter - men ju längre tiden gick desto enklare kunde jag slänga ihop goda rätter utan att ha planerat innan.

Igår gjorde jag därför moussaka och nu är jag totalt frälst. Skulle det inte vara för att det tar lite tid (och det blir mycket disk), så skulle jag göra moussaka alla dagar!
Här hittar ni receptet. Fast jag körde med en aubergin och en zuccini och med svartpeppar istället för vitpeppar. Mums alltså!

Idag blir det lite mindre avancerad mat, nämligen hemmagjorda hamburgare (med ägg som bröd för min del) och stekta wokgrönsaker.

Kommentarer
Postat av: mamma

du är som din mor tydligen,alltså ingen stor beundrare av vitpeppar.

2011-05-13 @ 07:40:50
Postat av: mamma

du är som din mor tydligen,alltså ingen stor beundrare av vitpeppar.

2011-05-13 @ 07:41:03
Postat av: Julia

Mamma: ja, vissa saker tar man omedvetet med sig. Jag förstår inte hur man kan gilla vitpeppar?!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback