Tack Ömsen för bra kundservice!

Ni minns väl hela storyn om vårt märkliga källarinbrott? Om inte, så finns den att läsa här. Vi pratade alltså med vår husvärd som nekade att SSSB skulle ha något med det tomma förrådet att göra. Dessutom mailade jag till Ömsen där vi har vår hemförsäkring och berättade om vad som hänt. De noterade att vi haft inbrott, men de ville ha kopia av polisanmälan innan de kunde besluta om ersättning. Så vi gjorde polisanmälan smidigt via internet och några dagar senare skickades polisanmälan hem per post. Samtidigt hade vi gjort upp en lista med vad som fanns i förrådet, värdet på sakerna vi blivit av med och vilket år sakerna var ifrån. När vi fick hem polisanmälan stod det där bland annat att polisen inte kommer inleda någon förundersökning, eftersom det inte finns några spår att gå på just nu. Och det är helt okej för vår del, det är ju inte som att vi tror att sakerna kommer hittas oavsett.

Så fort polisanmälan hade kommit hem så scannade Adam in den och så skickade vi den till Ömsen imorse. Inom någon timme hade vi fått mailsvar från dem om att vi får ersättningen inbetalad på bankkonto imorgon. Självrisken på 85 euro avdragen, men i övrigt full ersättning till det värde vi angett. Jag är superglad för att Ömsen var så enkla att ha att göra med, inget krångel och snabba svar. Det är så ett bra försäkringsbolag ska fungera.

Eftersom jag själv jobbat flera somrar på ett försäkringsbolag så vet jag hur tacksamt det är från försäkringsbolagets sida att få positiv feedback - så därför svarade jag givetvis på Ömsens mail och tackade för att de skött allt så smidigt och via mail.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback