Idas fråga

Ida undrade hur jag skulle ta självmord om jag skulle göra det,
hon syftade alltså på det jag skrev i förra bloggen.
Jag vill alltså påpeka igen att jag aldrig skulle vilja göra det,
och för den delen så skulle jag inte våga heller.

Men jag vet inte,
vad är det bästa sättet att ta självmord på?
Jag tycker ju att det ska vara något snabbt och smärtfritt, och egentligen idiotsäkert,
annars skulle jag väl misslyckas.
Som du sa Ida, usch vilken munter fråga :S
Men nu blev jag och fundera på det.
Kanske hängning skulle vara det "enklaste",
men det skulle ju kräva planering och så.
Ta piller eller sådär känns inte som värt försöket,
för oftast dör man inte, utan man blir bara medvetslös.
Och att skära sig,
nää, det är inte min grej.
Det skulle ta för ont, och jag gillar inte att se mitt eget blod.
Skjuta sig själv skulle ju vara enkelt om man hade ett vapen,
men jag har iaf inte det.

Men ska jag vara ärlig så tror jag att hur dåligt jag än skulle må,
så skulle jag inte palla ta självmord.
Jag är nog en fegis, men det är nog bara bra i detta sammanhang.

Den fullständigt levande Julia

Kommentarer
Postat av: FREDDE

Vad sägs oma att skjuta sig förslagsvis?

2006-04-04 @ 15:46:17
Postat av: kattis

att drunkna skulle inte vara så tokigt, för hur trevligt är det för släktingarna att skyffla bort hjärnan som ligger på marken bredvid en om man har skjutit sig?

2006-04-06 @ 09:47:27

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback