Nu tänker jag vara töntig

Jag ska gå på toa nu,
brb
(haha, jag vet att jag inte skulle behöva skriva det här i bloggen, men jag känner för att vara töntig)
såja, nu är jag tillbaka.
Haha, mycket intressant för dig att veta va?

Nu äntligen har jag tid att skriva lite längre blogg.
Mitt påsklov, kortfattat;

Torsdag: Stugan med Mika (min styvpappa som jobbar i Sverige och bara är hemma på helgerna), vi eldade ris och sedan grillade vi korv och jag drack varm choklad. Det var härligt. När vi kom hem minns jag inte vad jag gjorde, men senare under dagen var jag ut och joggade/gick med Andrea, även fast jag hade utegångsförbud -busigt va?
Det var jag förövrigt på onsdagen också. Ute och joggade alltså, men utan Andrea då.
Nu har jag kommit på vad jag gjorde på dagen,
jag var jätteduktig. Jag klippte av mina Gina Tricot-jeans och vek upp dem till ett par cityshorts -bara för att jag är så extremt moderiktig xD. När jag hade gjort det så insåg jag att mina gamla shorts, som också har varit ett par jeans (men det var åtminstone 2 år sedan), behövde en makeover. Så jag satte mig återigen vid symaskinen och vek in kanten och sydde så att de ska sluta fransa sig. Nu är dom jätte korta, nästan som ett par trosor -mommotrosor ungefär. När jag hade gjort det hade min kreativa sida tagit över (ja, tro det eller ej, jag har en kreativ sida, jag gillar bara inte att använda den i onödan, den kan ju slitas ut) och jag ansåg att mina Tiger of Sweden-jeans inte kommer bäras utav mig längre, om inte jag förändrar dem på något sätt. När jag provade dem och kände hur pösiga och alltför stora dom var, och såg hur fickan/dragkedjan på höger lår förhindrade mina planer på att göra även dem till shorts, då fick jag idéen, men jag visste redan då att det skulle bli mycket blod, svett och tårar framför symaskinen. Men envis som jag är, och kreativ som jag kände mig så började jag klippa och mäta, och nu är mina Tiger of Sweden-jeans döläckra piratbyxor xD Jag är så duktig. När jag får vara på datorn hemma igen ska jag ta foto på dem och lägga upp här i bloggen (som det brukar skrivas på Lunar/Playahead och även av arten Fjortis) *håll ut*

Fredag: Jag vaknade (nähää, vaknade jag? :O det brukar man ju aldrig göra) och direkt efter det for jag med mamma, Fanny och Frida till bollhalla. Jag kollade på när Fanny och Frida tränade. Själv är jag för lat. När vi kom hem därifrån gick jag ut med hundarna, och sedan bytte jag kläder och cyklade till mormor och morfar på påskmiddag. Det var väl helt okej, massa godis åt jag. Tjockis! När vi väl var hemma hade jag inget att göra (och ja, jag menar faktiskt verkligen inget alls) så jag åkte med mamma ut till Sund. Mamma personligen hade inget ärrende till Sund (nej fy tusan, det där med landet är inget för henne heller), men min storasyster och hennes systrar skulle på fest, och då skjutsade vi (mamma) dem dit. Det var väl roligt. För det kändes knäppt, dom var knäppa, mamma var knäpp, men jag var ju såklart (som alltid) helt icke-knäpp. När vi kom hem såg jag på TV och sedan sov jag, typ.

Lördag: När jag vaknade på lördagsmorgonen visste jag redan då att det skulle bli en skitdag. Hade inget att göra, och (helt logiskt eftersom jag töntat mig) ingen att vara med. Då kom min mamma med den suveräna idén om att jag skulle följa med min resterande familj till Eckerö, eftersom Josse Ekblom fyllde 13 år. Mammas gudbarn. Sagt och gjort, där packade vi in oss i bilen, hundarna också givetvis, och begav oss till Eckerö. Vi gick runt där i skogen med hundarna, och efter det blev det glass och bullar. Sedan begav vi oss hemåt igen, jag hade alltså överlevt. När vi kom hem var jag på dåligt humör, så efter middagen lade jag mig i mitt rum, på sängen, och fortsatte skriva bokrecension (Grabben i graven bredvid var boken som blev sönder analyserad och nerklottad av mig), när jag ansåg mig ha tillräckligt till min recension började jag istället läsa fortsättningen på Grabben i graven bredvid, och den boken heter Familjegraven (men snälla ungdomar, läs inte den, inte ännu, man blir deprimerad och det är aldrig bra). Jag låg där på min säng, och läste och läste och läste. Tills boken var slut. Oj så duktig jag hade varit. Stolt var jag riktigt rysligt. Sedan sov jag, för jag var deprimerad av boken, den gjorde så jag inte vill bli vuxen.

Söndag: Vad gjorde jag på söndagen? Jag minns inte -en senil gammal tant är jag nog. Ja, nu vet jag! Först var jag ut med hundarna, och sedan visste jag inte vad jag skulle göra. Då kom mamma och bad mig hjälpa till att baka tårta och drömtårta och kakor. Hujj vad vi bakade. När vi hade gjort det övervägde jag att sova igen, trots att det var så fint väder ute. Men jag kände mig tjock efter allt bakande, så när Andrea ringde och föreslog en promenad i det underbara sommarvädret tackade jag glatt ja. Vi gick ända till Jomala :O Vi var så duktiga så. Men när vi kom hem hade jag stooora skavsår -bara för att jag ville vara lite snygg och häftig hade jag mina nya lacoste-skor på mig, och dom har jag inte gått med tillräckligt ännu, så mina fötter var mindre glada efter promenaden. När jag kom hem vandrade jag runt barfota resten av kvällen, för aj, vad ont det gjorde. Resten av den kvällen låg jag på min säng och läste Cosmopolitan (ja, det tog faktiskt flera timmar innan jag hade läst allting) och när tidningen var slut satte jag mig för att kolla på tv med Mika. Vi såg på Bridget Jones 2an, och sedan zappade vi bara runt. Och vi åt chips och godis. Usch.

Måndag: Hmm, kl 2 kom mormor, morfar, gudmor Siw med sin man Kjell och två av deras döttrar. Vi åt som om vi aldrig hade sett något sött förut, och detta ledde till massa ångest efteråt. Eller inte ångest, jag orkade inte ångra mig. Men mätt var man iaf.  När det sedan hann bli kväll helt snabbt, så var jag ute och gick med Lolli och hundarna -busigt att vi båda hade utegångsförbud men umgicks med varandra iaf. När vi gått med hundarna så gick vi hem till Andrea och hämtade henne, så gick vi ut och promenerade i flera timmar. Oj vad vi skrattade och var knäppa.

Nu är det lunch, så jag får berätta om tisdagen, dvs min födelsedag senare. Spännande. Vi har ingen lärare så vi kan chilla vid datorerna. Vi har ingen lärare imorgon heller, och på fredag har vi inte våran ordinarie lärare -vilket vokabulär jag har.

Julia

Kommentarer
Postat av: Mims

Ha ha, du har ju gjort mer på påsklovet än vad jag har gjort och du har utegångsförbud ;D

Postat av: idaskida

ja, vilket vokabulär du har:P

2006-04-20 @ 08:55:17
URL: http://home.aland.net/idaskida

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback