moppe-skor-bank

Först tog jag moppen till Jussis och mamma körde bil, där stod vi och pratade med Jussi en bra stund. Han ska beställa in en ny vajer till mig, den där vajern som ser till att hastighetsmätaren och kilometerräknaren funkar. Sedan pratade vi också om han kunde beställa in plasten till högra baklyktan (den som är lite sönder...) Men det visade sig att man bara kan beställa hela paketet och det skulle kosta 40€, vilket ju är lite onödigt när lampan funkar.

Sedan förde vi hem moppen och bilen, tog cyklarna och for till Duvan. Där köpte (fick) jag två par skor. Ett par med spetsig tå, och det är jag lite osäker på. Jag menar, spetsig tå är ute enligt alla tidningar. Men det stod faktiskt i en tidning att "alla kändisar går på fest i spetsig tå". Så jag får väl vara en kändis på fest med mina spetsiga skor. Det andra paret skor var ett par sportiga bruna skor med klass. Haha. Det kom vi fram till i affären. Hon som jobbar där är snäll, och vi fick båda skorna för 60€ tillsammans. Tack!

Efter det var vi till banken och fixade så jag kan använda internetkontot. Jag tror mamma försöker göra mig vuxen, det är roligt. Vi hade också tänkt ta bort gränsen som jag har på mitt automatkort, men så visade det sig att dom aldrig hade lagt på någon gräns. Så jag kan ta ut nästan hur mycket som helst på en gång... Härligt!

Nu ska jag väl... städa lite i min garderob och lägga in lite skor som jag inte kan använda (p.g.a. skavsår) och organisera alltihopa. Sedan ska jag ringa Andrea och laga middag hos henne (med henne).
Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback