Juletider

I fredags fick vi ut våra tyskaprov, jag fick nästan alla rätt, vilket resulterade i en 5a. Jag som inte ens hade öppnat boken före det provet. Vilken tur man kan ha ibland! :)

Efter skolan var jag och fikade med Lolli på bagarstugan, sedan gick vi runt i butiker tills Fia kom. Då gick vi lite till i butiker och sedan bestämde vi oss för att äta middag på Nikolaj. Här hemma serverades det fisk och potatismos, så det var nog tur att jag åt ute.

När vi hade ätit klart (och lekt klart med ljuset som stod på bordet) måste jag gå och "jobba", dvs. sälja biljetter före Nellans julshow. Det kom massor med folk och jag blev bara mer och mer stressad. Eller uppe i varv kanske man ska säga.

Direkt när showen var slut gick jag hem och gjorde mig i ordning och for sedan till Adam. Vi spelade snillespelet och busade. Sedan kollade vi på Jeepers Creepers och jag var rädd. Fast Adam hela tiden sa vad som skulle hända. Suck. Haha. När filmen var slut var inte jag trött. Jag låg och kittlade Adam och pratade, sjöng, skrattade och vred och vände på mig till klockan 6. Då jag somnade, och Adam också. Haha. Sedan fick jag tillbaka följande morgon då Adam roade sig med att kittla mig. Blää. Haha. Och så åt vi frukost och sedan kom Jenny och hämtade mig.

Klockan 14 sålde vi biljetter igen och efter det var det typ middag. Jag lekte lite med Tindra först (Nellans dotter som är hos oss under tiden som Nellan håller på med julshowen). Efter middagen lagade barnen Lindfors knäck och kola och det gick väl som det gick. Vi är nog inte speciellt husliga någon av oss.

När vi bakat klart kom Lolli hit, och sedan Andrea och innan jag visste ordet av dök Sebbe, Emil, Leto och Kasper också upp. Vi kollade på TV Åland och på julkalendern och sedan spelade vi lite kort och hade party i mitt rum. HAHA :D Vid 23 gick vi till Select och sedan gick jag typ hem. Haha.

Adam hade rätt, Christer Fuglesang åkte till rymden inatt. Men WOW, kul för honom då.

Idag steg jag upp vid 10, gick ut med hundarna och sedan gick jag och lade mig igen. Jag sov till klockan 2, gick i duschen, fixade mig och gick och sålde biljetter. När jag kom hem kollade jag på några julkalendern avsnitt som jag missat och sedan var det middag. Och nu har jag nyss ätit middag klart och vet inte vad jag ska göra nu. Förutom skolarbeten då.

Wow, nu kom Nellan med 35€ var till Jenny och mig, för det vi har arbetat den här helgen. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rättande: "Vid 23 gick vi till Torget och var superfjortizzar, andrea tröttnade och stack, sedan gick vi till select" :D detaljer detaljer ;)

2006-12-11 @ 15:30:35

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback