Jullov

Imorse klockan kvart före sju ringde min väckarklocka. Jag masade mig upp ur sängen (och det gick hiskeligt långsamt idag). Jag gick i duschen, klädde på mig, sminkade mig och fixade håret. Sedan gick jag till kyrkan till klockan tjugo över åtta. I kyrkan läste jag och Victor julevangeliet och det gick jättebra (men om sanningen ska fram slog mitt hjärta minst en miljon slag under tiden jag läste texten). På väg ut ur kyrkan pratade jag med Nunni, hon är ungefär världens bästa vuxna människa. När vi kom till skolan fick vi våra betyg, eller det var snarare skolkort. Jag fick B5 i alla ämnen (vi fick inte vitsord i alla, men i psykologi, svenska, engelska, tyska, samhälla) och B i ansvar och samarbete. Jag blev nöjd. Sedan gav vi vår julklapp till vår lärare Mona. Och så drack vi glögg och åt pepparkakor som Julia LS hade bakat. Tack! Efter det var det julgröt och sedan började julfesten. Julfesten var okej. Våra manliga lärare spelade upp en modernare och åländskare version av julevangeliet och sedan var det tävlingar mellan programmen. SoS vann.

Sedan blev det jullov.

Kommentarer
Postat av: jennifer

jo, hon är jätte rar :)

2006-12-21 @ 15:32:08

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback