Tvätten

Ja, alltså Italien vann igår, men det tror jag alla vet redan?

Idag började Andreas, Ellas och min yrkeskarriär som tvättgummor. Klockan 07.30 var Andrea här med sin silvriga springare och jag tog min blåa springare. Så susade vi genom vinden till Ella. Hon sov när Andrea ringde för att säga "kom ut". Taskigt läge, haha.

Men hon var snabb och sedan susade vi alla tre iväg. Quickly tvättcentralen var vårat mål. Väl där så började arbetet, vi fick världens fulaste arbetskläder och byxorna var sliskiga. Tur att det inte jobbar någon man känner där (förutom Asad då...)

Jag och Ella hamnade på att mangla och vika servetter, kul? Nej. Pengar? Ja. Varmt som tusan? Ja. Värt det? Lätt.
Vi sorterade dynvar med Asad också, jag och Ella var trötta och flummiga så vi skrattade mest hela tiden.

Efter jobbet moppade jag och Andrea till Lemböte i regnet. Korkat? Ja. Men vi längtade så efter Laine, haha. Nejmen, Andrea hade glömt sin bikini där. Vi åt äppelkaka och glass när vi var där, mumma.

Nu idag har Jenny kommit hem, mamma har kommit hem. Imorgon kommer Magnus och moster Gerd från England och på onsdag kommer Tove, Torbjörn och moster Lotta hit.

Ikväll har jag tänkt, tillsammans med Andrea, det var kiva. Nu är jag trött, låt mig sova.

Berusad av tvättmedel,
Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback