Ljusblåa dagar, seglar förbi

Idag har jag varit på stan med mamma, Fanny och Frida, sedan var jag med när Fanny och Frida klippte sig, oh, så snygga dom blev! Jag bokade också tid för klippning åt mig själv, på tisdag, med Monica :). Men jag ska kanske boka om tiden, och boka slingning, klipp och fön. Men jag får se lite om jag har råd med det...

Efter att Fanny och Frida hade klippt sig for vi till Hesburger och åt middag, deras fiberburgare var faktiskt helt okej! Och man kände ju sig lite nyttigare ;) När vi hade ätit for vi till Bollhalla och kollade på gympatävlingar, och jag vet inte riktigt vad det är med gymnastik som fascinerar mig, men något måste det ju vara. Avundsjuka kanske?

De andra var på Backeberg och spelade brännboll, och det hade nog varit kul att vara med, men jag var inte på humör, jag har varit på konstigt, men glatt humör dom senaste dagarna. Märkligt. Hoppas det går över.

Imorgon ska jag sova hos Louise och så ska vi på 18årsfest. Roligt!

Nästa helg var det tänkt att jag och Lolli skulle fara till Sthlm, men jag har inte råd, så mamma vill inte låta mig åka. Och det var så pass lite saker jag "behöver" köpa, så det är inte lönt att fara... Det blir ju, som mamma sa, alltid en massa annat man köper bara för att man för en gångs skull är i Sthlm. Tråkigt, men samtidigt sant, jag måste spara lite pengar. Min ekonomi suger. Och egentligen har jag skuld till mamma på 90?, men jag slipper nog betala tillbaka det, men då måste jag också fatta att hon inte kan strö pengar runt sig, jag är tydligen för dyr i drift. Jag måste söka helgjobb från och med hösten! På riktigt.

Nu har jag kollat på den nya serien Ghost Wisperer på tv 4, och den var faktiskt rätt bra. (Varning för mediageek snack) Och jag tyckte klippningen och bilderna var riktigt snygga, lite grann märkte man att dom haft roligt och lekt med effekter, men annars var det helt vettigt. Snyggt redigerat, och varierande tempo. Fyfan vad det suger att kolla på TV/film nu när man bara tänker på hur det är gjort. Dumma media.

Jag funderar på om jag kanske vill bli advokat när jag blir stor (om jag blir stor). Advokater får bra betalt, jag gillar att lösa konflikter, jag är relativt rättvis, jag är ärlig och jag vågar säga vad jag tycker och är inte lätt övertalad. Låter inte det bra?

Is this the end of nothing?
Julia

Kommentarer
Postat av: mad

jaa, men heyy självförtroende på minus 1, och ingen vettig bikini KAN DET BLI BÄTTRE MÅNTRO X)

Postat av: idaskida

det låter pörfekt för dig julia;)

2006-05-05 @ 12:58:29
URL: http://home.aland.net/idaskida
Postat av: ak

Jo, det skulle varit kul :) Men jaaa, vi får väl ses på söndag elelr ngt, och sen så får du sova hos mig eller jag hos dig någon av de kommande helgerna då! :p Ska prata med pappa om när det passar, ska förresten och skriva arbetsavtal jag med snart, så är det prickat!

2006-05-05 @ 16:40:59
URL: http://energiandrea.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback