Kalle och Chokladfabriken

Ikväll har jag kollat på Kalle och Chokladfabriken med Andrea, Erri och Fia (:
Jag har inte kommit fram till om jag gillade filmen eller inte ännu...
Kanske jag är för förkyld och hängig för att kunna tänka?
Men som Andrea sa;
"jag tycker om den för att den var så...knasig!"
och jag håller med, finns det någon orsak till att tycka om den,
så är det för att den är knasig.
Annars vet jag inte.
Boken är bättre.

Nu ska jag sova och imorgon ska jag inte vara förkyld längre!
Julia

Kommentarer
Postat av: Micke

Böcker är alltid bättre än filmerna, enligt mej. I böcker är det bara fantasin som sätter stopp, och den kan vara både vacker och otäck. Just denna film var vacker, lixom boken, den är som en knäpp på näsan till alla människor som på ett eller annat sätt tycker att dom själva är mer värda än andra.

2006-09-01 @ 23:17:11
Postat av: julia

Du har så rätt Micke. Filmen hade en mening, och den var fantastiskt välgjord.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback