'Till Salu', Christina Wahldén

image93

Till salu av Christina Wahldén. Till salu är en fiktiv berättelse om kvinnohandel från Ryssland till Sverige. Vi får följa med två Stockholmspoliser som är på uppdrag till norra Sverige, de ska undersöka eventuell kvinnohandel. Först verkar allting lugnt och ortspolisen hävdar att det inte förekommer någon sexhandel i deras hemort. När Stockholmspoliserna börjar granska samhället mer visar det sig att det förekommer mycket skumt. Till slut undrar man vem som inte gör sig skyldig till något brott i den norrländska byn.

Boken var ganska tråkig, tyckte jag. Det fanns inte några smaskiga detaljer, inte några spännande intriger och efter 10 sidor visste jag hur den skulle sluta. Jag hade väntat mig att jag skulle lära mig något om kvinnohandel, men inte ens det gjorde jag. Förutsägbar, tråkig och enkel, så skulle jag bäst beskriva boken. Läs den bara om du är intresserad av rysk kvinnohandel, bondelitteratur eller sömnhjälp.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback