Jag har nog inte riktigt förstått vitsen ännu

Alltså det här med alla hjärtans dag, kan någon förklara vitsen för mig?

Jag tycker att det är så löjligt, alla hjärtans dag går nuförtiden ut på att köpa något för att man inte kan bevisa sin kärlek på annat sätt. Alla tidnigar är fyllda av annonser "uppvakta din älskling på alla hjärtans dag med en fin blablabla från våran butik så att vi kan bli rika på det". Och rosor hit och dit och nallebjörnar, hjärtan och choklad. Så falskt så det bara skriker om det.

MEN, jag har då inget emot att man visar sin kärlek och det är okej att det finns en dag för kärleken, men då ska man inte låta dagen förstöras genom krav på att köpa rätt saker för att göra den andra glad. Nej, tacka vet jag när man ger något av kärlek, och det kan vara vilken dag som helst.

En middag eller myspys på alla hjärtans dag, det är kärlek.

Kommentarer
Postat av: ida

jag håller med dig. vill man visa kärlek kan man väl göra det vilken dag som helst.

Postat av: Anna

Jag håller med dej :) Jag kommer iof att visa extra mycket kärlek på alla hjärtans dag, men de är ju av anledningen att Simon far på jobb natten mellan onsdag o torsdag o blir borta 4 veckor :S

2007-02-12 @ 14:30:30
URL: http://tiingeling.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback