Hockey

image98
Sverige mötte Finland i hockey VM ikväll. Det var en relativt oviktig match, för båda lagen. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det "hör till" att sitta bänkad framför tvn. För är du ålänning hejar du antingen på Finland eller Sverige, du är inte neutral. Eller rättare sagt, du bör inte vara neutral. Det här är på liv eller död, låtsas vi som. Hur som helst slutade matchen 1-0 till Sverige, jag är förstås glad men matchen var himla tråkig. Taktikspel hit och taktikspel dit, bra försvar och värdelösa anfall. Från båda lagens sidor. Det var för lite fysisktspel, för lite frustrerande misstag. Ja, det var faktiskt en så tråkig match att jag somnade en stund. Fast jag missade ändå inget. Nu får vi vänta och se om Finland och Sverige möts i final. Jag undrar om båda lagen håller så långt?

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback