I don't like your girlfriend

Dags för lite "frågor" igen, nu är det för att ha något medans jag äter kvällsmat (fatta grejen, jag har börjat äta kvällsmat. Det är säkert den som gjort mig tjock...). Jag kopierade frågorna från Madde, som hade kopierat dem från Anna H o.s.v.

 

ungdom - vuxen
mjuk - tuff
dator - TV
bil - cykel
- springa
kväll - morgon
hund - katt
rutigt - randigt
svart - vitt
enkelt - komplicerat
soffa - säng
sommar - vinter
skola - jobb
Mercedes Bentz - BMW
fotboll - ishockey
höjd - fart
guld - silver
humoristisk - seriös
äpple - banan
vänster - höger
Finland - Sverige
land - hav
planera - agera
lakrits - salmiak
bläck - blyerts
vår - höst
snygg - charmig
solnedgång - soluppgång
pepsi - cola
gitarr - piano
Nordpolen - Sydpolen
fisk - fågel
skärgård - landskap
glöd - eld
mjölk - vatten
upp - ner
borta - hemma
tegel - timmer
nytt - antikt
halvfullt - halvtomt
"hårt" - "soft"
tala - tiga
läsa - lyssna
kjol - klänning
högklackat - sandaler
glasögon - linser
eriksson - nokia
kalle anka - musse pigg
glas - porslin
batman - zorro


Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback