Janet Evanovich - Lovligt byte

image99

Jag fick boken Lovligt byte, skriven av Janet Evanovich, av Ida när jag fyllde år. Nu har jag läst klart den (i fredags om sanningen ska fram).

Boken handlar om Stephanie Plum, en smått kaotisk tjej som tvingas ta jobb hos sin kusin Vinnie som stickspårare för att ha råd med det dagliga livet. Hon ska alltså leta reda på personer som smitit från borgen och kräva in pengarna. Hennes första, och största, uppdrag är att finna Joe Morelli, en misstänkt mördare och hennes ständiga hemliga förälskelse. Hur ska hon kunna sätta handfängsel på en kriminell föredetta polis som samtidigt är tidernas mest charmerande man?

Boken blandar humor, spänning och kärlek på ett perfekt sätt. Till och med jag skrattade högt ibland, åt Stephanies dumhet. Ibland rös jag till av de äckliga detaljerna på hur någon blivit dödad och emellanåt kunde jag inte låta bli att fantisera om hur den där Joe Morelli kan tänkas se ut. Jag tyckte att boken var så bra skriven att man trodde att man var en del av den, jag kände mig som Stephanie Plum. Och om sanningen ska fram påminner vi nog ganska mycket om varandra.. Låtsas vara mycket modigare än vad vi egentligen är, och gör vad som helst för pengar! Boken är heltklart läsvärd, nu har jag en hel rad med böcker i Janet Evanovich fristående bokserie framför mig. Kul!

Kommentarer
Postat av: ida

jättekul att du tyckte om den! vad glad jag blir:D

Postat av: julia

ida: ja, det var jättekul att boken var lika bra som du hade förutspråkat! Tack så jättemycket för både bok nr 1 & 2 :D

2007-05-07 @ 16:08:49
URL: http://tejprulle.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback