Hur långt höstlov ska man ha?

Idag i skolan har vi varit otroligt skrattiga och oseriösa, men det behövs sådan dagar också för att man ska orka med!

På uppdrag av studeranderådet har vi diskuterat ifall yrkesskolans skolår ska ändra så att vi har en hel vecka höstlov och istället går tre dagar längre in i juni. Jag är personligen emot detta förslag och hoppas innerligt att det inte går igenom (till slut kommer det att dyka upp i direktionen, och då har jag en chans att göra min röst hörd!). Jag anser att en vecka höstlov inte kompenserar för att man ska gå tre dagar i skola efter att alla andra skolor (läs: lusse) har fått sommarlov. Hur surt tror ni inte att det skulle kännas? Tänk där, vi på yrkes har äntligen tagit examen och ska ut och fira. Vi drar till arken (det är väl typ en tisdag eller något) och där hittar vi: fyllo 50+ som trodde att han kommit till park, alkis 18- som passar på att smita in på arken när det inte är så många där (= inte lika strängt i dörren) och gänget tanter 40+ som har "kollegiemöte". Och så vi som tagit examen... Det skulle inte kännas bra, det tycker jag inte. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Anna

nej, herregud. Jag minns från det att jag gick i lågstadiet och vi gick in i juni nångång. Dom sista dagarna var sjukt plågsamma, för det var fruktansvärt varmt ute. Så jag har hellre ett kortare höstlov och slutar tidigare :)

Postat av: Mimi

Jag hoppas verkligen att det inte blir så!

2007-11-16 @ 15:21:21

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback