Tjuvlyssnat

Två tjejer ~18 står och väntar på bussen. I skyltfönstret på gatan mittemot hänger det festklänningar.
Tjej 1: Åh, den där röda var väl fin?
Tjej 2: Jaa, du skulle kunna ha den på Annikas eller Fannys bröllop.
Tjej 1: Men nej, om man har rött på sig på bröllop betyder det ju att man har haft sex med brudgummen.
Tystnad.
Tjej 2: Ja, jag sa ju det. Du skulle kunna ha den på Annikas eller Fannys bröllop.

Två män ~70 står o pratar, när en klassisk SMS-signal hörs från den enes telefon.
Man 1 (tar upp telefonen för att svara): Hallå? ?Hallå?
Tystnad.
Man 1 (till man 2): Nu är det någon som busringer igen, det har hänt flera gånger på sista tiden!

Två tjejer ~18 sitter på en bänk och pratar.
Tjej 1: Alltså, jag vågar inte fisa inför min pojkvän.
Tjej 2: Varför inte? Det är ju helt naturligt.
Tjej 1: Vadå?? Brukar du fisa inför din pojkvän då?
Tjej 2: Ja, det är väl klart!
Det blir tyst en liten stund.
Tjej 2: Inatt så låg han och jag där under täcket, så drar jag upp täcket ovanför våra huvuden och släpper mig. Jag bara kände hur hela analen öppnades upp och det blev helt tomt.
Det blir tyst en lång stund.
Tjej 2 (lite ledset): Han blev sur?

Två tjejer ~12 står och skojbråkar. Snart blir det dock lite våldsamt och tjej 1 får en spark på sig.
Tjej 1: Aaaj! Du sparka mig på bröstet!
Hon tittar ner på sig själv.
Tjej 1 (förtvivlat): NU KRYMPTE DET JU!

Tjej och kille ~18, som verkar vara ett par, sitter och diskuterar skolan.
Killen: Vet du något om Zimbabwe?
Tjejen: Vem var det nu igen?
Killen: Det är ett land?
Tjejen: Jaha?
Tystnad.
Tjejen (lite stolt): Jaja, men jag vet i alla fall att det stavas med S!

En tjej ~19 står i kön med någon som verkar vara hennes pojkvän. De kommer fram till vakten, som tittar på hennes leg.
Vakten: Hur gammal är du?
Tjejen: 19.
Vakten: Jaha?
Han tittar sig omkring.
Vakten (menande): Men hur gammal är du?
Tjejen: Jag är 19!
Vakten: Du vet att det är tjugo här ikväll va? Så? hur gammal är du?
Tjejen: 19?
Vakten: Då kan jag tyvärr inte släppa in dig.
Tjejen suckar uppgivet och går iväg med sin pojkvän.


Ett gäng tjejer ~16 sitter utanför en biosalong och skrattar åt hur blonda (tröga) de ibland har varit.
Tjej 1: Jag var faktiskt ganska blond en gång. Min syster skulle till London en gång och då sa jag "Men London, är inte det huvudstaden i Paris?"
Alla skrattar högt. Kort därefter:
Tjej 2: Haha, så dum du är! Paris är ju huvudstaden i London.
De andra skrattar ännu mer.


Två tjejer ~15 står och tittar i en spegel.
Tjej 1: Oj gud va långt hår du har fått.
Tjej 2: Jaa? Jag antar det. Men jag vill ha det lika långt överallt.
Tjej 1: Vadå? Du tänker väl fortfarande raka dej under armarna?

www.tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback