In a place where you don't fit in..

.. ja, så känns det lite med Åland just nu. Åland är ett ställe som jag inte passar in på. Det är inte så att jag vantrivs, men jag känner mig ihoptryckt och liten av att bo på ett litet ställe. Jag blir ständigt påminnd som saker som jag velat glömma för hundra år sedan. Jag undrar hur det skulle vara att bo i en storstad, att få vara anonym om man vill?

Imorse vaknade jag med värsta svettattacken. Jag hade sovit utan täcke hela natten och jag svettades fortfarande när jag vaknade. Inget att göra åt. Skoldagen gick, jag missade konditionstestet och jag var till tandläkaren. Sedan drack jag mitt nya (magiska) te och vips så var jag hur pigg som helst! Trolleri?

Jag var som sagt till tandläkaren idag. Jag fick en fyllning i fylld, och en ny tid bokad. För jag har så djupa och gropiga tänder att jag har många potentiella gropar som kan, om de vill jävlas, gå ihop och bilda ett hål. Därför ska jag och borra och fylla i lite gropar i november. Förövrigt tyckte jag att det var rätt skönt hos tandläkaren, det var som att få tandbehandling, nu är jag fräschare i munnen än på länge! Jag funderade lite på om man kan öppna en salong för tandrengöring, för stressade människor som inte riktigt orkar med att borsta tänderna, använda tandtråd och munskölj. Skulle inte det vara fantastiskt? Jag menar, man kan ju gå och göra ansiktsbehandling för att man slarvar med skötseln av ansiktet, fotvård för att man slarvar med skötseln av fötterna.. osv. Smart va?

På fredag ska jag på aerobic på Avancia. Det ska bli spännande! Snart har jag testat alla deras olika gruppträningsformer!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback