Kör aldrig onykter!

Kom hem från en föreläsning om rattfylleri för ca. en timme sedan. Jag är fortfarande lite vek i kroppen och omskakad. Först fick vi se en film om rattfylleri, sedan berättade en mamma om hur det är att mista sitt barn, p.g.a. en rattfyllerist. Jag hade tårar i ögonen från början till slut.

Det är så onödigt, så fel och så hemskt att folk sätter sig bakom ratten när de har druckit. Gör aldrig det! Jag bryr mig inte om vad som händer med dig som kör onykter, men tänk på den personen så helt plötsligt ligger livlös på din motorhuv. Vill du orsaka en annan människas död? Nej, jag tänkte väl det.

Jag vill att alla gör vad de kan för att hindra någon från att köra (moppe, bil, båt..) på fyllan. Ta nycklarna, brotta ner personen, låt den sova över i festlokalen. Bara den inte kör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

preciis!

Postat av: Anna

jag är glad att jag for till baltic istället för till lusse :p

2007-10-09 @ 18:03:52
URL: http://tingeling0.blogspot.com/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback