Cosmopolitans fredagsfrågor; våren

Hur firar du den första vårveckan?
Om jag tittar ut genom fönstret i detta nu ställer jag mig frågan "vilken vår?", men eftersom hela veckan har varit härligt vårig kan jag väl ändå hålla med om att det här var den första vårveckan (dessutom första veckan i april). Jag firar med träning, solarium, bastu, gott sällskap och en inspirerande kurs.

Vad är det absolut bästa med våren?
Att man kan dumpa ylletröjorna, mössan, vantarna och ersätta dem med lättare och luftigare kläder. Dessutom gör solen att energin flödar och man hinner med saker som aldrig förr!

Vad är det tydligaste vårtecknet enligt dig?

När Mariehamns stad sopar trotoarerna och man kan gå en kvällspromenad innan läggdags, utan att frukta för vad som gömmer sig i mörkret runt omkring en. Fåglar som kvittrar och fjortistjejer som åker på cruise med äldre killar hör väl också våren till.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback