Mitt kategorisystem

Jag har försökt strukturera upp kategorierna i min blogg. Eftersom jag var ung och dum när jag började blogga (och aldrig trodde att jag skulle ha fler läsare än 10/dag) använde jag mig aldrig av kategorier. Därför kan det finnas inlägg som ligger under en kategori, men som egentligen hör till en annan. Från om med nu kommer i alla fall alla inlägg att hamna under en lämplig kategori. Jag tänkte därför berätta lite om vad jag har tänkt mig under varje kategori, så att det ska bli lättare för dig att hitta runt på min blogg.

  • Blogghjälp - En kategori samlad med tips på hur du får din blogg att se ut och fungera som du själv vill.
  • Frågor - Här publicerar jag "frågeintervjuer" om mig själv, frågor som jag ber om er hjälp att få svar på och även svar på frågor som ni ställer till mig.
  • Julias liv - Den här kategorin innefattar mitt dagliga liv, tankar och reflektioner. Man kan närmast jämföra kategorin med att den är min personliga dagbok.
  • Mode & Shopping - Precis som det låter handlar den här kategorin om mode, allt från billigaste fynden till drömmar om dyra märkeskläder, och shopping, det vill säga vad jag själv har köpt eller planerar att köpa.
  • Recept - Då och då får jag infall och bakar mycket, och för att inte ni bloggläsare ska behöva känna er avundsjuka publicerar jag recepten på allt gott jag lagar under denna kategori.
  • Samhälle & Debatt - Eftersom jag är väldigt samhällsengagerad fick det en egen kategori, här kommer jag att skriva provocerande inlägg som (förhoppningsvis) väcker en debatt. Jag kommer även att diskutera vår värld, det vill säga allt mellan himmel och jord, under den här kategorin.
  • Skönhet & Hår - Jag ville ha en egen kategori för skönhet och hår, för att kunna ge er tips, visa mina favoritprodukter inom smink och kroppsvård, publicera bilder på snygga hårfrisyrer och peppa er till att ta hitta det bästa för er.
  • Tips & Länkar - Den här kategorin får finnas till för att jag ska kunna tipsa er om bra hemsidor, roliga klipp, spännande aktiviteter och senaste kändisläsningen.
  • Träning & Hälsa - För att motivera er (och mig själv) till en sund livsstil med bra kost och mångsidig träning försöker jag prova på olika träningsformer och berätta vad jag tyckte om dem.
  • Tv, Film, Litteratur & Musik - Här öppnar jag upp den kulturella världen för er. Jag recenserar filmer jag har sett, böcker jag har läst, TV-serier jag har spanat in och musik som jag har lyssnat på. Förhoppningsvis kan det här hjälpa er att välja rätt i det djungelutbud som finns idag.
  • Övrigt - Jag har en kategori för övriga inlägg, ibland händer det att jag skriver om saker som inte hör under någon av ovanstående kategorier och då är det bra med en egen kategori för det.
Jag hoppas även att ni, bloggläsare, vill komma med egna tips som hör under dessa kategorier. Har du ett bra recept på lager? Såg du den där nya filmen i helgen? Testade du en ny träningsform förra veckan? Har du hittat den perfekta ansiktsrengöringen? Berätta det för mig! Jag publicerar era tips och idéer mer än gärna.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback