Allt eller inget - svart eller vitt - bra eller dåligt

Visst märker ni att jag bara klagar hela tiden? Och jag vet precis varför, pressen att komma in på juristprogrammet vid Stockholms universitet är extrem. Och jag avskyr att inte kunna veta säkert hur det blir.

Men jag ska försöka hålla modet uppe och inte fokusera på betygen hela tiden. Jag har bra betyg, jag är stolt över dem och jag är absolut inte missnöjd med mitt medelvitsord. Jag vet att jag är bra. Men pressen gör att allt som inte är klockrent är dåligt. Trist att livet ska tyngas av sådant här. Visst?

Idag kör jag en sådan här i bloggen, får se om det är något jag kommer att fortsätta med.
Tre bra saker med den här dagen:
1. Klockan 22 får jag pussa världens bästa!
2. Jag har inget skolarbete som jag måste göra ikväll = ledig kväll.
3. Mitt kursvitsord i historia ökar mina chanser att höja slutvitsordet.

Okej, idag blev det två saker (av tre) som handlar om skolan. Men jag försökte faktiskt att inte få in skolan så mycket där. Skolan. Skolan. Skolan. Det är svårt att inse hur stor del av mitt liv som den slukar.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback