Böcker får tankarna att spinna

Pust, jag kom på att mina böcker som jag har lånat från biblioteket ska lämnas tillbaka under helgen. Och det här är inte vilka böcker som helst, utan det är material till examensuppsatsen. Och jag kan inte låna om böckerna för det har jag redan gjort fyra gånger, vilket är max. Så därför fick jag nyss minsann sätta mig och välja ut sidor som ska kopieras imorgon i skolan. När jag ska hinna med det vet jag inte. Och jag upptäckte nyss att en av böckerna var som en bibel för mitt examensarbete, utan att jag har läst den. Den måste jag nog låna igen, efter att jag har lämnat tillbaka den. Krångligt. 

Tillbaka till kopieringen, vi kan väl säga så här om antalet sidor som ska kopieras; det är närmare 100 än 50. Jag undrar om inte det är olagligt eller något? Som fildelning, typ. Hu, hur skulle det se ut i min framtid som jurist: "Juristen Julia Lindfors blev tidigare dömd till böter för olaga kopiering ur en bokkälla till hennes examensuppsats. Nu arbetar hon med att den svenska lagen efterlevs, vilken till exempel säger att upphovsrättshavaren har rätt till en viss andel av den ekonomiska vinsten för publicerat material. Material som Julia själv har struntat i att betala för."

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback