The Tudors

image226Nu har jag kollat på de två första avsnitten av The Tudors. Och jag är fortfarande inte på det klara med vem som är på vilken sida, eller ens vilka sidor det finns. Jag vet att det handlar om kung Henry den åttonde. De två avsnitten jag har sett hittills har saknat den passion, den glöd och den spänning som jag hoppades på. Jonathan Rhys Meyers spelar självaste kungen, han är snygg. Men inte så mycket mera. Det känns som att han inte riktigt orkar leva sig in i rollen, så känns det förresten med de allra flesta i serien. Fast... det kanske har att göra med att livet på ett hov är stelt och krystat? Precis som i en dålig tv-serie.

Jag rekommenderar inte The Tudors till den som vill uppleva något, men om du bara är ute efter att slå ihjäl lite tid. Kör hårt! Jag ska nog ge serien en chans till, är ändå bara tio avsnitt i första säsongen.

Betyg: J J J J J

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har utmanat dig, Kika på min blogg ;)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback