Dagens Aftonbladet, 020708

Vi kör en ny grej här på min blogg från och med idag. Jag väljer att kalla den för "Dagens Aftonbladet". Den går ut på att jag väljer ut en nyhet från aftonbladet.se och uppmärksammar den lite extra med mina egna tankar. Jag hoppas att ni bloggläsare hänger på och läser och tycker till i min blogg!

Dagens Aftonbladet: "
Dog i väntrummet - blev liggandes i en timme".
Artikeln handlar om en 49-årig kvinna som föll ner på golvet och dog. I väntrummet till en akutmottagning. Det värsta, enligt mig, är att ingen av de andra i väntrummet reagerade på händelsen. Okej att sjukhuspersonalen inte gjorde något (nej, det är inte okej, egentligen), deras rykte talar ju starkt emot dem från förut. Men de personer som också satt i väntrummet, varför gjorde inte de något? Vilken människa klarar av att se en annan människa dö? Okej, "det är USA, ingen bryr sig". Men människorna i USA har väl lika mycket samvete som vi har? Eller? Och medmänskligheten då? Var fanns den? Eller märkte ingen att kvinnan föll ihop och dog? Kanske alla i väntrummet var där för att de hade blivit blinda och döva samtidigt, precis just då? Jag förstår inte hur det kunde hända.

Vad tycker du om händelsen? Hur skulle du reagera om en person föll ner död framför dina ögon? Blunda? Agera? Tyck till!

Bild: aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: yasmine

Alltså det där är ju bara så stört att jag inte ens kan bli särskilt upprörd för det känns som att sånt där INTE kan hända.

Postat av: Hanne

Jo precis! Jag såg det där igår på youtube. En amerikansk kille introducerade mig. Det är faktiskt riktigt sjukligt. Fast det som kanske är mest upprörande är hur folket i väntrummet bara sitter där utan att röra en fena för att kanske hjälpa henne. Skamligt.

2008-07-02 @ 23:50:29
URL: http://lustifik.blogspot.com
Postat av: .

"Det värsta, enligt mig, är att ingen av de andra i väntrummet reagerade på händelsen. Okej att sjukhuspersonalen inte gjorde något (nej, det är inte okej, egentligen), deras rykte talar ju starkt emot dem från förut. Men de personer som också satt i väntrummet, varför gjorde inte de något?"





För att det var i väntrummet till psykakuten. Kanske.

2008-07-04 @ 19:48:31

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback