Dagens Aftonbladet, 070708

Dagens Aftonbladet: "Mobilprat farligare än sprit".
Ett danskt, icke vetenskapligt, test har gjorts. Där testade de vilka som var sämst bilförare; de som hade druckit tre snapsar (och därmed låg över 0,5 promille) eller de som pratade i mobil med/utan handsfree. De flesta olyckorna skedde bland mobilpratarna. Skrämmande? Lite. Eftersom jag starkt motarbetar fyllekörningar så börjar jag ju fundera lite. Borde jag lika starkt motarbeta telefonprat i bilen? Värt att tänka på i alla fall. Nästa gång det ringer när du kör bil, då kan du väl i alla fall säga "du, ring mig om en kvart, då jag inte längre kör bil". Bättre att ta det säkra före det (eventuellt) osäkra!

Brukar du prata i telefon när du kör bil?

Kommentarer
Postat av: Hanne

Jag har inte tagit körkort ännu, men jag skulle förmodligen ha handsfree, bara för att det är mer praktiskt, och dessutom är det väl ändå lag på det här. Fast, det har ingen brytt sig om, uppenbarligen, haha.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback