Hopplöst efter

Vet ni vad som stör mig? När det är ett handikapp att vara svenskpratande i Finland. För om jag vill kolla på kläder/registrera mig på häftiga sidor och allt annat roligt man kan göra på nätet, då vill jag göra de på svenska. Med andra ord, jag gör det på svenska hemsidor (säkert finns det liknande sidor på finska, men eftersom jag inte förstår finska så vet jag ju inte ens var jag ska trycka för att registrera mig). Men, sedan kommer alltid samma problem. 1. Du måste ha en svensk postadress (22100 LUND funkar inte om jag vill att saker ska komma hem till mig), 2. Du måste ha ett svensk personnummer8det blir bara svårare och svårare att ersätta de fyra sista med fyra nollor, jag tror att det är genomskådat) , 3. Du kan enbart betala/ta del av erbjudanden om du använder en svensk bank.
Varför finns det inte finlandssvenska sidor för oss arma ålänningar? Hur ska vi kunna få tag på alla coola saker?

Och sedan undrar man varför ålänningar känns hopplöst efter ibland.

Kommentarer
Postat av: Hanne

Yeah, skulle inte jag vara finsktalande svenskspråkig i Finland så tror jag också att jag skulle känna mig ganska frustrerad.

Postat av: Malin

Vad söt din nya design är! :) kul att läsa så många inlägg nu när jag varit borta, du är ganska bloggaktiv :D

2008-07-13 @ 19:52:26
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback