Cosmopolitans fredagsfrågor

Jag kopierade cosmopolitans fredagsfrågor och tänkte besvara dem här.

image239Vilken bok läser du just nu?
Jag läser Stieg Larssons bok Luftslottet som sprängdes.

Vilken var din favoritbok som liten?
Gud, hur ska man förväntas komma ihåg något sådant? När jag var riktigt liten var det nog Astrid Lindgrens böcker som gällde. Som lite äldre var det Francine Pascals böcker om tvillingarna Jessica och Elisabeth.

Vilken bok skulle du vilja bränna på bokbål?
Synd att bränna någon bok alls. Men om det skulle vara någon tror jag att jag skulle välja att bränna upp alla poesi-böcker. Jag förstår mig inte på poesi.

(Du får gärna svara på dessa frågor i mina kommentarer, jag är nyfiken på vad just du tycker och tänker).

Kommentarer
Postat av: Hanne

Vilken bok läser du just nu?
Jag läser Shantaram av Gregory David Roberts, en extremt fet sak.

Vilken var din favoritbok som liten?
Jag tror inte jag hade någon specifik bok, men jag gillade en röd sagobok vi hade hemma. Den innehöll alla klassiska sagor. Fast jag har ingen aning om var den är...

Vilken bok skulle du vilja bränna på bokbål?
Usch, att bränna böcker är som att synda, egentligen. Men, jag tror jag skulle bränna alla fantasy böcker. Det finns nog inte någonting som är så mycket enformigare och torrare än riktigt basic fantasy. Nu inkluderar jag då inte Harry Potter och Sagan om Ringen, för det är faktiskt någonting i särklass.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback