3x18-årsfest i Sund

Igår kväll var jag alltså på Gustafs, Najks och Pontus 18-årsfest i Sund. Det var en riktigt lyckad kväll! Under bilfärden ut till Sund var vi en för mycket, vilket resulterade i att jag fick sitta i famnen, vilket i sin tur innebar att jag fick sitta dubbelvikt och med magmusklerna spända för att inte kastas runt som en handske. När vi kom till festen bjöds det på förrätt, varmrätt och efterrätt. Däremellan umgicks jag med en hel del SoS-människor, dansade och hade det trevligt. Föga förvånande hade jag flera pratstunder med "pappa-polis", alltså Gustafs pappa Åke Mattsson. Lite pinsamt att tänka på det, så här i nyktert tillstånd. Bilfärden hem från festen var gratis, tacka gudarna för det - min plånbok var lycklig. Men återigen var vi en för mycket, och lilla jag fick sitta i famnen igen. Lika obekvämt och jobbigt. Dessutom var det mycket tjafsande i bilen och bilfärden gick lite väl snabbt och lite väl mitt på vägen. Nåja, jag överlevde och slapp betala. Det är väl huvudsaken?

Det bästa med festen var att få träffa alla från SoS utanför skolan. Allas personligheter kommer fram mycket bättre på en neutralare plats.

Däremot tog jag inte några bilder, inte en endaste!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback