Med pennan i min hand... eller i alla fall tangentbordet

NU är mitt humör verkligen på topp! Orsaken? Jo, så här var det.


När jag satt i skolan och slängde ett öga på telefonen såg jag att jag både hade fått ett missat samtal och ett mess. Wow, jag är populär tänkte jag direkt. Ett främmande nummer som hade ringt, hm, okej. Ett främmande nummer som hade messat, hm, okej. Messet visade sig vara från Zandra Lundberg chefredaktör på
Xit (en gratis nöjestidning här på Åland). Hon skrev att jag skulle ringa upp när jag hade tid. Mina klasskompisar tänkte direkt att det är någon som har messat in och frågat om jag är singel, och nu är Zandra ute efter att ta reda på det. Suck tänkte jag, för det är ganska tråkigt med sådant eftersom jag redan har pojkvän. När jag kom hem ringde jag direkt till det angivna numret. Zandra svarade och berättade om ett formulär som funnits på Xits hemsida i vintras. Okej, tänkte jag, varför berättar hon det här till mig? Sedan sa hon att någon hade skrivit i det här formuläret och tipsat om en bra skribent, i fall de någon gång skulle behövas en extra till Xit. Namnet på den skribenten är Julia Lindfors. Men, det är ju jag! Så Zandra undrade om jag är intresserad av att skriva en artikel till tidningen som kommer ut i juli. Såklart är jag det, jag älskar ju att skriva. Så, på onsdag ska jag träffa Zandra för att diskutera vad artikeln ska handla om. Gissa om jag är glad, spänd, förväntansfull och nervös?!

Tack, vem du än är, för att du tipsade om mig! Jag ska göra mitt yttersta för att leva upp till kraven.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt! Grattis, eller nåt :D

Postat av: anna

åh vad roligt! jag väntar med spänning till juli (känn pressen! :D)

2008-05-26 @ 16:56:06
URL: http://okejjaggermig.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag kan lite hemligt skriva såhär, att det var jag. Jag skrev massa fint om dig (det gällde när de sökte bloggare till hemsidan, och då tänkte jag direkt på dig!) så hoppas det blir en bra artikel!

2008-05-27 @ 09:55:30

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback