Sova vs. Plugga



HAHA, optimist -javisst!


Jag kan inte bestämma mig för om jag ska låta tröttheten ta över, vilket innebär att jag sover om fem minuter, eller om jag ska pina mig själv för att läsa igenom fysiken en gång nu ikväll. Annars kör jag en favorit i repris, som med juridikprovet alltså, jag läser inget alls kvällen före provet. Det gick ju bra med juridiken i alla fall... Fast det gäller mitt slutvitsord i fysik och jag är ganska sugen på högsta vitsordet. Den som lever får se vad jag åstadkommer!

Fördelar med att sova nu:
1. Jag är pigg imorgon när jag ska skriva provet
2. Jag tar hand om mig själv
3. Jag orkar festa imorgon

Fördelar med att plugga nu:
1. Jag är lite mera förberedd inför provet imorgon
2. Jag har en större chans att få ett bättre vitsord
3. Jag kanske lär mig något

Kompromiss; jag går och lägger mig nu, men stiger upp en halvtimme tidigare imorgon. Perfekt pluggtime.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback