Husfrun

När mamma har varit borta några dagar (som nu) och jag har varit boss över hushållet så känner jag alltid att jag måste städa innan mamma återvänder hem igen.

 
Om 25 minuter borde mamma stövla in genom dörren, då möts hon av en stökig hall (not my fault, skyll på Fanny och Frida). Sedan går hon upp till köksbordet där det saknas en ljusstake (inte mitt fel det heller, den gick sönder helt utan anledning!). Nåja, än så länge inget att skryta över. MEN när hon vandrar vidare till köket ser hon ett perfekt städat kök, inte några toma tetror som skräpar, ingen kompostpåse som ser sunkig ut, ingen soppåse som är full och inte några smulor så långt ögat kan nå. Sedan om mamma får för sig att gå till toaletten på nedre plan (det kommer hon inte att få för sig, men i alla fall) så kommer hon att hitta en fräsch toalett som var allt annat än fräsch före. Låt oss säga som så, den toaletten var på mitt ansvar när jag hade rummet som ligger närmast, men sedan jag och min syster bytte rum i våras (?) har toaletten varit övergiven. Det är inte okej. Nu är toaletten uppstädad och snygg. Och jag är en smula stolt.
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan skriva bokreflektionen som ska vara inlämnad imorgon. Det kommer gå fint.

Kommentarer
Postat av: Frida.L

Vårt fel att hallen var stökig?!?!

Postat av: Julia

Hejja Julia!!! :D

2008-11-27 @ 21:20:11
URL: http://lulibell.blogg.se/
Postat av: Fanny

Den har inte a´lls var övergiven, jag använder den varje dag :) vadå vårt fel att hallen är stökig?

2008-11-28 @ 14:08:42
URL: http://fannylindfors.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback