Jag vill inte vara något andrahandsval

Fan.

Jag räknade lite på mitt betygsmedel (enbart på de obligatoriska kurserna, eftersom det tydligen bara är de som räknas när man söker vidare) och kollade tidigare betygspoäng som har krävts för juristprogrammet på Stockholms universitet. På grund av att jag "bara" har 4 (skala 1-5) i skapande verksamhet, matte, datakunskap och historia kommer jag inte komma in i första urvalet. Men antagligen kommer jag in på andra urvalet, men jag vill fan inte vara ett andrahandsval.

Kanske jag är löjlig, kanske inte. Men det är jävligt märkligt att jag, som har bäst (?) betyg i klassen inte ens ska klara av att komma in på den utbildning som jag vill. Kanske jag ska läsa något annat helt enkelt. Jag är nog ändå inte tillräckligt smart för att gå med alla som kommer in i första urvalet.

Kommentarer
Postat av: Katja

Om du börjar VT -10 så räknas betygen på ett helt annat sätt, med meritpoäng. Då är maxpoängen till universitet och högskola 24 istället för 22. Sen kan du ju alltid satsa på ett högt högskoleprov, eller både och. försök skriva 1,8 eller högre i högskoleprovet och med dina betyg kommer du in precis var du vill!

2008-10-24 @ 22:27:24
Postat av: Thomas

Börjar låta lite cut cut här nu => Klart du kommer in.. Kommer man inte in så söker man igen.. Never give up =)Och bara så ni vet så onanerade Julia hela lördags kvällen för att hon var okontaktbar på telefonen!

2008-10-26 @ 01:03:14
Postat av: Sofia

haha jag diggar Thomas kommentar! :D

2008-10-26 @ 13:24:41
Postat av: Marie

"Men det är jävligt märkligt att jag, som har bäst (?) betyg i klassen inte ens ska klara av att komma in på den utbildning som jag vill" (lite divigt kanske? :) )

2008-11-24 @ 22:07:02

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback