Ännu mera skolsnack

Nu är jag äntligen klar med förberedelserna inför historiapresentationen som äger rum på torsdag. Eller, egentligen är jag inte helt klar. Jag ska skriva "manuskort" imorgon med så lite text som möjligt, för att samtidigt som presentationen sker tvinga mig själv att tänka till. Idag har jag alltså skrivit den långa versionen på vad jag ska säga.

Jag är riktigt stolt över att jag fick ihop det till något vettigt. För trots mitt förra överdrivet positiva inlägg så höll energin och lusten inte i sig så länge. Det var verkligen motigt att jobba med historian ikväll, speciellt då historia inte är ett av mina favoritämnen. Men jag bestämde mig för att ändå ge allt, och med lite peppning från älsklingen så klarade jag av det. Tänk hur mycket ens prestationer påverkas av om man är intresserad eller inte av ämnet.

Vilket är ditt bästa tips på att bli/hålla sig motiverad?
Mitt bästa är att sätta sig ner, tänka på vad som händer om man pluggar fast det är tråkigt och sedan tänka på vad som händer om inte pluggar. Sedan väger jag de positiva och de negativa sidorna mot varandra för att alltid mötas av resultatet att det lönar sig att göra sitt bästa. Inom allt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kör samma taktik som dig. Långa versionen idag och någon form av manuskort i morgon. :) Känns bra att vi i morgon hinner gå igenom lite vad vi ska säga i presentationerna!



Jag tycker att det pushar lite när man vet att det är ett grupparbete, man vill liksom inte slappa eftersom det inte bara påverkar en själv utan även gruppen, då.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback