Här kommer ursäkterna

Min klasskompis Thomas påpekade idag att jag lovat att berätta om etikettmiddagen och visa er bilder. Mina ursäkter till att det har varit dåligt med detta är att söndagen bara rusade iväg. Alla tillfällen som jag hade kunnat blogga försvann. Dels krånglade det med bankkort hit och dit när vi skulle handla mat, sedan måste jag packa och efter det transportera mig till Cityterminalen. På båten, som har internet, kunde jag ha bloggat, men då hade jag trevligt sällskap med Tua och hennes arbetskompis så bloggen fick vara. Och idag har jag varit i skolan. Nu kan jag berätta lite om middagen, men de utlovade bilderna kommer aldrig. För gissa vad? Jo, min kamera hade såklart slut på batteriet lagom till middagen. Suck!

Middagen var trevlig och maten var god. Det hölls tal och skålar och spex och allt möjligt. Allt gick riktigt bra, förutom att jag aldrig riktigt fick klarhet i det där med hur och med vem man skulle skåla. Det var vänster, höger, rakt fram och så nicka rakt fram, höger och vänster. Dessutom skulle man komma ihåg att skåla med öppen famn, det vill säga att hålla glaset i rätt hand. Ja, lätt var det inte. Efter middagen drack vi alkohol, dansade och pratade med alla andra människor. Som alltid när man är i Sverige (eller något annat land) går största delen av kvällen åt till att prata om Åland. Men det var roligt ändå! Vid 2-tiden åkte vi hem igen. Jag var lite besviken på att utelivet i Stockholm i princip dör vid 2-tiden. Det är ju supertidigt! Nåja, det var ganska skönt att komma hem relativt tidigt i alla fall.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback