Å ena sidan...

Mycket delade känslor nu. Det är nu jag flyttar hemifrån. På riktigt. Jag tycker att det ska bli superduperskönt att äntligen ha ett  eget boende att bestämma och rå om. Mina rutiner störs inte av familjens rutiner. Den mat jag vill äta, äter jag. Frihet, helt enkelt. Och dessutom flyttar jag ju ihop med A, vilket är en av de bästa sakerna hittills i mitt liv. Men samtidigt kommer jag sakna tryggheten med att bo hemma. Mamma, systrarna, mormor och morfar, vänner, A:s familj - alla har funnits nära mig hela tiden. Men nu blir avståndet längre och kontakten annorlunda. Delade känslor, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet hur det känns. Jag sitter just nu nästan 10 timmars resa hemifrån, och det känns lite tungt, samtidigt som det ändå har gått rätt bra (hittills). Upprop på måndag, och det känns nervöst :)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback