Äntligen kan jag tacka för mig!

Något som hela sommaren har legat som ett jobbigt måste över mig har jag äntligen tagit tag i. Först gällde måstet att ta examensbilder (till tackkorten). Bilderna togs för någon vecka sedan. Men sedan dess har det gnagt inom mig att jag även måste fixa bilderna, välja bild, beställa tackkort. Men nu är alltså detta gjort! Förhoppningsvis har jag fått tackkorten innan nästa helg. Då ska jag underteckna, adressera och posta dem. Skönt att äntligen få allt med examen klart! Det känns faktiskt lite löjligt att ha så bråttom med att studera att man har hunnit påbörja nya studier innan man ens har hunnit tacka och avsluta allt som har med den föregående studieplatsen att göra. Men snart är jag alltså redo att lämna gymnasialstadiet bakom mig och fokusera till hundra procent på mina universitetsstudier.
På tal om universitetsstudier så ska jag läsa rättsfallet NJA 2002, s 644 (https://lagen.nu/dom/nja/2002s644). Jag har redan skummat igenom det, men ska läsa det ordentligare innan middagen. Det bästa (tror jag) studietipset som våra lärare har gett oss hittills är: plugga mycket i början av kursen, då är det enklare och roligare under lektioner och föreläsningar och dessutom känns det inte alls lika maffigt att plugga inför tentan sen. Det tipset ska jag verkligen försöka leva efter!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback