Skillnader i aktiviteten därute

Det är så stillsamt och fridfullt här i Kalmarnäs hos A:s föräldrar. Kanske låter det konstigt, men det är verkligen en stor skillnad mellan aktiviteten i Kalmarnäs och på Storagatan (där jag bor). Hemma är det bilar, ungdomsgäng, turister, hundägare, bussar, cyklar, pulkåkare och motionärer som i en aldrig sinande ström rör sig utanför. Här är det på sin höjd en fågel som flyger förbi. Ungefär. Jag kan bara tänka mig hur lungt det måste vara om man bor ute i skogarna i Saltvik, Sund, Eckerö och så vidare. Wow. Fast jag skulle nog bli otroligt rastlös om jag bodde i lugnet, jag behöver ha fart och fläkt runt mig för att vara riktigt bekväm.

 eller ?

Slutsatsen av detta (onödiga) inlägg är att jag är mer av en stadsmänniska än en lantortsluftsälskare.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback