Att göra sig fin utan något alls

Idag är det lördag, vilket innebär att det var fredag igår. Fredagskvällen innebar säsongspremiär av Let's Dance med "stora namn" som Blondinbella, Hasse Aro, Laila Bagge, Magnus Samuelsson o.s.v. Juryn var hård, många danser var riktigt värdelösa (jag säger inte att jag skulle vara mindre lik en elefant i en glasbutik) och det är trist när ingen åker ut. Men ändå tvingade jag A att stanna hemma med mig för att kolla på Let's Dance (istället för att supa) . Jag är en riktigt bitch.

Snart blir det underbar middag med A:s familj, moster, mosters man och kusin. Smördegsinbakad oxfilé... Det vattnas i munnen bara jag skriver ordet! När det ska vara fin middag i hemmet så vill man ju gärna vara lite uppklädd, så jag tog med mig min blåa vippkjol och en rosa t-shirt till A. Trodde jag. Det visade sig vara min begravningskjol (inte till min begravning...) som inte lämpar sig för en hemmamiddag. Så det fick bli jeans. Nåväl, tänkte jag, det går ju alltid att piffa upp med smycken. Om jag hade haft med mig några... Sedan tänkte jag att en fräck sminkning för höja slashas-faktorn. I sminkväskan hittade jag foundation, mascara och rouge. Inte ens en concealer! Suck. Tack och lov hittade jag ett läppstift i handväskan! (Dock i väldigt-lik-min-egen-läppfärg-nyans.)

Nåja, det är ju tur att man är ung och fräsch i alla fall!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback