Den andra systern Boleyn

Nyss kollat på Den andra systern Boleyn med A. Filmen handlar om kung Henry VIII av England, kungen som är känd för sina sex äktenskap och många älskarinnor. Och att han bröt med den romersk-katolska kyrkan.Jag gillade filmen, men det var främst för de fascinerande kläderna och slottets alla kamrar. Filmen i säg var lite intetsägande, eftersom historien om kung Henry VIII var känd för mig sedan länge. Dessutom avsaknades tempo i filmen samtidigt som historien flera gånger hoppade över flera månader, t.ex. föddes en unge utan att man hade fått se kvinnan gravid. Filmen följde även bara förhållandet mellan familjen Boleyn och kungen. De andra älskarinnorna lämnades bort. Likaså det vardagliga livet på slottet. Lite trist. Men som sagt, jag är fascinerad av kläderna och stilen från den tiden, så därför kunde jag hålla mig vaken under de två timmarna.


Natalie Portman & Scarlett Johansson

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kolla på the Tudors annars, dramaserie om samma sak. Riktigt bra tycker jag :)

2009-01-19 @ 23:37:02

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback