Hål, hål och hål!

Jag har tusen saker att blogga om, men inget vill komma ut genom fingrarna. Så därför tänker jag istället beklaga mig över att alla (nåja, en mikroskopisk del) mina kläder har gått sönder nu när jag har varit i Vällingby. När jag böjde mig ner för att kolla hur det stod till inne i ugnen (kycklingpajen från tidigare i veckan, remember?) så satte jag automatiskt händerna mellan låren (inget snuskigt!) för att ha stöd när jag stod neråtböjd. Då kände jag att jeansen hade gått sönder på insidan/baksidan av ena byxbenet! Och nu vågar jag inte använda dem, i fall hålet växer då. Sedan drog jag på mig ett par strumpor och undrade varför det var så sjuttons kallt under ena foten. Javisst, ett stor hål. Så det vara bara att slänga bort dem. Dagen efter skulle jag vara söt och ha klänning på mig. Vilket innebar att jag behövde ha strumpbyxor. Gissa vad? Hål på dem också. Så de åkte också i soptunnan. Sedan valde jag t-shirt och kjol (med ett par andra strumpbyxor) en dag. Då märkte jag att den veckade kanten på t-shirten hade släppt i sömmen på några centimeter. T-shirten fick leva vidare, men jag måste nog leta upp en symaskin när jag kommer hem. Måste!

Nu hoppas jag på att inget annat hinner gå sönder innan jag ska åka hem. Ja, förutom mitt hjärta då som kommer gå sönder när jag måste lämna älsklingen här i Sthlm.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback