En hel drös med filmer

I helgen har jag och A kollat på film mest hela tiden, så har det känts i alla fall. Det har blivit The Escapist, ett avsnitt House, Män som hatar kvinnor (bio), Vicky Cristina Barcelona och The Alphabet Killer.

The Escapist:
- Ett gäng fängelseinterner som ska ta sig ut. Storyn kändes verkligen nytänkande... Eller så inte. Jag somnade med jämna mellanrum och därför blev filmen lite konstig. Men A sa att den bara blev bättre och bättre genom filmen, så jag får väl tro honom.



Män som hatar kvinnor:
- Baserad på Stieg Larssons succeroman med samma namn. Filmen var bra, men dock hade jag lite höga förväntningar. Plus att det alltid är irriterande när bra detaljer från boken plockas bort i filmen. Dessutom fanns det många scener som verkligen inte tillförde filmen något, men som troligtvis fanns med för att bygga upp till film nummer två och tre i samma serie.



Vicky Cristina Barcelona:
- Två tjejer reser till Barcelona över sommaren. Ena tjejen blir i ett förhållande med en hettempererad spansk man och hans ex-fru. Medan det är hon andra som får känslor för ovannämnda man. Jag somnade efter introt, ungefär, så jag hängde inte riktigt med. Men A sa att den inte var någon höjdare, trots att det var en Woody Allen-film.



The Alphabet Killer:
- En seriemördare dödar flickor vars för- och efternamn börjar på samma bokstav. En kvinnlig polis blir besatt av fallet och diagnostiseras med mental sjukdom. Trots detta lyckas hon få jobba vidare med fallet, vilket leder henne till mördaren. Storyn är baserad på verkliga händelser. Den kändes lite råddig och otrovärdig, men eftersom den är baserad på verkliga händelser så köper man det ändå någorlunda. Dock fastnade jag och A på att räkna ut hur stor sannolikheten är för att det ska finnas flera flickor runt 10-årsåldern vars för- och efternamn börjar på samma bokstav inom ett ganska begränsat område (två polisdistrikt). Inte speciellt stor sannolikhet, eller vad?



Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback