Here we go again

Ny vecka, nya tag. Precis som det alltid brukar låta. Enda skillnaden med den här veckan jämfört med andra veckor är att jag den här veckan känner att jag kommer få mycket gjort (jag har inget annat val).

Idag registrerade vi i klassen oss på studera.nu, eftersom första ansökningsdagen är idag. Min planer är att ha juristprogrammet vid Stockholms Universitet som prio ett. Om jag inte kommer in så tänker jag läsa 30 hp internationella relationer, för att sedan söka till juristprogrammet igen till vårterminen. Jag längtar efter att få bli "vuxen" med egen lägenhet, egna universitetsstudier och eget ansvar.

Och nu ska jag läsa om arbetsavtalslagen, arbetarskyddslagen, lagen om unga arbetstagare, lagen om företagshälsovård, arbetstidslagen, semesterlagen, tjänstemannalagen för landskapet Åland, komunallagens nionde kapitel, strafflagen om tjänstebrott och tjänstestadgan för Mariehamns stad. Klockan 17.45 ska jag vara på jobb.

Bäst jag slutar blogga nu.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback