Igår.

Gårdagen var riktigt bra. Studiebesöket på Norrtäljeanstalten var spännande, vi fick höra lite om kriminalvårdsväsendet och om anstalten, men det som var mest intressant var att lyssna på två av fångarna och att få vandra runt i miljöerna där. Dock hade jag gärna sett och hört mycket, mycket mera - men allt kan man ju inte få.

Sedan var det dags för KRIS, där en kille berättade om sitt liv i kriminalitet och missbruk. Nu är han nykter, drogfri och hederlig och arbetar för att motverka kriminalitet bland unga Stockholmare. Helt otroligt hur en människa kan förändras så totalt, idag var han så långt ifrån bilden av en missbrukare och kriminell. Han var beviset för att alla kan förändras!

Efter det mötte jag upp A vid centralen. Vi tog en runda till Akademibokhandeln (den stora!), där jag köpte på mig några utländska magasin. Roligt! Dessutom gick vi till Ur&Penn och jag köpte två klockor, ett silvrigt armbandsur med grovt band och stor urtavla (skitsnygg, bild kommer) och ett halsbandsur i form av ett guldigt päron, lite i stil med Marc Jacobs halsbandsklockor, också det skitsnyggt.

Sedan tog vi tunnelbanan och handlade på Coop innan vi gick hem hit.

Kommentarer
Postat av: Sofia

du glömde skriva att han var snygg också!

2009-03-14 @ 03:51:38

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback