Jag och mitt slutarbete vill ha dina åsikter

Idag har jag åstadkommit lagom mycket till slutarbetet, men jag börjar bli otålig. Jag vill bara att det ska bli klart nu! Haha. Dock har jag fortfarande drygt 11 sidor kvar att skriva. Ikväll ska jag ännu prestera ca. en sida text, eftersom jag redan känner att jag har den faktan i huvudet - då är det lika bra att få ner det till pappers innan det försvinner!



Men jag har stött på ett litet problem, jag vet inte exakt hur jag ska avgränsa mitt arbete. Frågeställningen är "vilka inbyggda problem finns det i USA:s rättssystem?". Jag har med historik, maktfördelningen, maktbefogenheterna för federationen/delstaterna och common law-systemet. Jag ska dessutom skriva om konstitutionen, US Code och prejudikaten. Sedan funderar jag på att ha med polisväsendet och brott och straff. Men sedan vet jag inte alls vad jag ska ta upp... Förslag?

Kommentarer
Postat av: Sofia

det där var för mycket för min hjärna att förstå idag.. :D

2009-03-31 @ 19:37:20

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback